Veelgestelde vragen

Waarom ontvang ik een factuur van OuderenmondzorgPraktijk?

U ontvangt een factuur omdat u, of degene voor wie u contactpersoon of mentor bent, een behandeling heeft ontvangen van Ouderenmondzorgpraktijk.

Moet ik de factuur zelf betalen?

Ja. De factuur moet binnen 14 dagen aan ons worden voldaan. Als u aanvullend verzekerd bent voor tandheelkunde, dan kunt u de factuur zelf indienen bij uw zorgverzekeraar.

Kan ik mijn factuur indienen bij mijn verzekeraar?

Als u bij een zorgverzekeraar verzekerd bent voor mondzorg dan kunt u de factuur indienen bij uw verzekeraar.

Declareren jullie de kosten direct bij mijn zorgverzekeraar?

We declareren direct aan de cliënt zelf. De cliënt kan de factuur vervolgens indienen bij de zorgverzekeraar.

Waarom krijgen sommige bewoners gratis mondzorg en ik niet?

Voor cliënten met de indicatie “WLZ met behandeling” of met een goedgekeurde aanvraag voor “bijzondere tandheelkunde” worden de kosten direct aan ons vergoed door het zorgkantoor.

Bewoners die dit niet hebben sturen we rechtstreeks een factuur. Als u aanvullend verzekerd voor tandheelkunde, kan het zijn dat u van uw zorgverzekeraar een vergoeding krijgt voor de behandeling. Dit kunt u het beste navragen bij uw zorgverzekeraar.

Ik heb een vraag over mijn factuur

Het snelste kunnen we u helpen als u reageert op de mail waarin u de factuur heeft ontvangen. Mocht dat niet mogelijk zijn dan kunt u onderstaand contactformulier gebruiken. Vermeld dan uw vraag en declaratienummer in het berichtenveld.